Continu Verbeteren
Wij geloven erin dat we een organisatie pas écht verder kunnen brengen als we de tijd nemen om elkaar te leren kennen. Niemand laat direct het achterste van zijn tong zien. En soms ben je je er zelf niet eens van bewust waar het wringt. Daarom zorgen we bij iedere nieuwe kennismaking, of ieder nieuw project voor een degelijk en compleet intakeproces. Persoonlijk, transparant en eerlijk. Niet voor niets zijn de relaties met onze klanten en partners vaak lang en harmonieus; we kennen elkaar tenslotte heel goed.
Een organisatie is vooral een verzameling van verschillende mensen en processen. Van directie tot de werkvloer en van de administratie tot ingewikkelde productieprocessen. Juist die grote verschillen maken dat er altijd meer invalshoeken zijn om een project te benaderen. We spreken daarom liefst zoveel mogelijk mensen in de organisatie.
Wat is jouw verhaal en hoe kijk je tegen de organisatie aan?
Waar zijn er problemen, waar zit de pijn?
Hoe groot en urgent is de kwestie?
En waar ben je naar op zoek, heb je een doel te behalen?
We zijn niet bang om ook de vervelende vragen te stellen. De oplossing begint met open- en eerlijkheid, een probleem moeten we vastpakken bij de wortel. We vragen ook juist naar de bekende weg. Je hebt vaak geen oog meer voor wat voor jou of jouw organisatie vanzelfsprekend is. Uiteraard nemen we ook een kijkje in de organisatie. Zo zien we met eigen ogen waar het soepel of juist stroef verloopt, hoe verhoudingen liggen en welke kansen we kunnen pakken. Altijd met als doel om van Continu Verbeteren een topprioriteit te maken.
Na een grondig intakeproces volgt de analyse: we brengen in kaart wat er speelt en hoe we dat gaan verbeteren. Op basis van alle input, onze ervaringen en de behoeften en wensen van de klant maken we een voorstel voor Continu verbeteren op maat. Dit voorstel gaat verder dan een plan waar de klant mee aan de slag moet. Het gaat uit van jullie eigen strategie en doelstellingen en het moet passen bij het ‘karakter’ van de organisatie.
Na een grondig intakeproces volgt de analyse: we brengen in kaart wat er speelt en hoe we dat gaan verbeteren. Op basis van alle input, onze ervaringen en de behoeften en wensen van de klant maken we een voorstel op maat. Dit voorstel gaat verder dan een plan waar de klant mee aan de slag moet. Het gaat uit van jullie eigen strategie en doelstellingen en het moet passen bij het ‘karakter’ van de organisatie.
Na een ‘go’ op ons voorstel starten we direct samen aan het traject van Continu Verbeteren. We passen ons aan de cadans van de organisatie aan en bewegen mee met de dagelijkse gang van zaken. Ondertussen maken we processen zichtbaar, trainen we collega’s en starten we verschillende projecten op, om zo elke schakel in het proces te optimaliseren.
Het is verbeteren, verder verbeteren en nóg eens verbeteren. Continu Verbeteren is nooit klaar, het is een vaardigheid. Eenmaal onder de knie, kun je het zelf blijven toepassen in jullie organisatie. Dat levert een blijvende verandering op in de bedrijfscultuur, waardoor jullie organisatie blijft groeien en verbeteren.
Tussentijds toetsen we bij de hele organisatie waar we staan. Waar gaat het goed en waar we zijn nog stappen te zetten. Het is belangrijk regelmatig stil te staan bij de voortgang. We vieren tussentijdse successen, maar zijn ook kritisch op zaken die het verbetertraject ondermijnen.
Ondertussen onderzoeken we de mogelijkheden om Continu Verbeteren op te nemen in ieder werkproces en richten we samen de borging ervan in het dagelijkse management in. We maken samen als het ware een nieuwe ‘groef’ in het vinyl van de organisatie. Het gaat ons om een gedragsverandering, een nieuwe routine die wordt gekoesterd en bewaakt. Maruna faciliteert in diverse methoden voor een blijvend resultaat. We houden contact en blijven coachen zolang als nodig is.
Na het invullen en versturen van je gegevens, nemen we contact met je op om een afspraak te plannen. Dit kan telefonisch, via Teams of op locatie.
We houden je graag op de hoogte van toekomstige data of al geplande data die nog niet op de site vermeld staan. Vul je gegevens in en blijf op de hoogte.
Vul je gegevens in dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Onder opmerkingen kun je eventueel aanvullende informatie aangeven.
Vul je gegevens in en stel je vraag of vragen. We proberen altijd binnen een werkdag te reageren. Wil je direct een antwoord op je vraag? Dan kun je ons ook bellen natuurlijk!